Vanaf vandaag zet NS de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) ook in op de treinverbinding tussen Schiphol en Groningen. Daarmee is de eerste stap gezet om Noord-Nederland vanaf halverwege december aan te laten sluiten op de het spoor van de HSL-verbinding.
