Vanaf 1 juli is het niet langer mogelijk om een anonieme OV-chipkaart aan te schaffen. Daarmee komt een volgende stap in de geleidelijke afbouw van het vertrouwde chipkaartsysteem in het openbaar vervoer in zicht. De uitfasering past in de bredere overgang naar het nieuwe betaalsysteem OVpay, waarbij reizigers steeds vaker in- en uitchecken met hun betaalpas, creditcard, mobiel of de nieuwe OV-pas.
