Nieuwe busdienstregeling is gestart
Dit beeld verdwijnt na jaren: busverkeer op de Stationsweg in het centrum van Zuidlaren

De nieuwe busdienstregeling is van start gegaan. Dat is later in het jaar dan normaal en dat heeft alles te maken met de opening van het nieuwe busstation bij het Hoofdstation in Groningen.

Dat was voor het OV-bureau Groningen Drenthe de reden om de nieuwe dienstregeling op datzelfde moment in te laten gaan. Naast de komst van het nieuwe station verandert er meer.

Zo rijdt er niet langer een bus over de Stationsweg in Zuidlaren. Lijn 5 gaat via de Voorkampen rijden, waar twee nieuwe haltes zijn geplaatst. Lijn 51 blijft wel over de Brink rijden en komt nog bij het centrum. Deze lijn gaat vaker doorrijden naar Zuidlaren en in de avonden en op zondagen ook vaker doorrijden naar Onnen.

Rond Zoutkamp en Lauwersoog verandert de verdeling van het busvervoer. In het kader daarvan gaat de nieuwe lijn 63 als basislijn rijden, zodat Lauwersoog ook per bus met Groningen verbonden is wanneer bootbus 163 niet rijdt. Een andere grote verandering is dat sommige buslijnen rond Winschoten en Veendam een nieuw lijnnummer krijgen.

De nieuwe vertrektijden zijn te raadplegen via onze pagina’s met de dienstregeling, reisplanner en busplattegrond.

Het bericht Nieuwe busdienstregeling is gestart verscheen eerst op OV Nieuws GD.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *