Het stadsbestuur van Bonn heeft ingegrepen met een opvallende noodmaatregel nadat een cruciale verkeersader onverwacht werd afgesloten. Binnen de stadsgrenzen kunnen reizigers sinds maandag gratis gebruikmaken van het openbaar vervoer. Met de maatregel wil de gemeente automobilisten stimuleren om hun auto te laten staan en zo de verkeersdruk in de stad te verlichten.
