Vanaf zondag 28 juni kunnen reizigers op station Groningen gebruikmaken van het nieuwe busstation aan de zuidzijde van het spoor. De eerste bussen rijden dan via de gloednieuwe busonderdoorgang het station binnen. Een dag eerder, op zaterdag 27 juni, wordt het nieuwe OV-knooppunt feestelijk geopend voor publiek.
