Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat er vanaf eind 2027 een rechtstreekse EuroCity-verbinding tussen Eindhoven en Brussel komt. Deze verbinding moet uiteindelijk rijden via Breda en Antwerpen. De Kamer heeft het kabinet opgeroepen hierover in overleg te gaan met de Belgische regering.
