Het KNMI heeft vanaf morgen code oranje afgegeven vanwege aanhoudende extreme hitte in Nederland. De komende dagen worden zeer hoge temperaturen verwacht, wat niet alleen gevolgen heeft voor reizigers, maar ook voor de uitvoering van de treindienst. Door de warmte wordt extra druk verwacht op het spoor en het materieel, waardoor maatregelen noodzakelijk zijn om de betrouwbaarheid te behouden.
